نیاز به سپرده به دلیل تامین شرایط اضطراری احتمالی ناشی می شود. به عنوان مثال، اگر به وسیله نقلیه آسیب وارد کنید، ودیعه در آژانس اجاره خودرو بسته به میزان آن خسارت را تا حدی یا کامل پوشش می دهد.

مبلغ سپرده اجاره خودرو

واقعاً هیچ قانون سخت و سریعی در مورد میزان سپرده ای که شارژ می شود وجود ندارد. بیشتر اوقات ، این کاملاً در اختیار شرکت کرایه اتومبیل است . علاوه بر این، جنبه‌هایی مانند مدل وسیله نقلیه اجاره‌ای تفاوتی در میزان سپرده ایجاد می‌کند – یک هاچ بک پایه در مقایسه با یک سدان یا شاسی‌بلند لوکس سپرده بسیار کمتری دارد.

چگونه سپرده را پرداخت می کنید؟

معمولاً این سپرده به عنوان “بلاک” در کارت اعتباری شما پرداخت می شود. بنابراین به جای اینکه کارت خود را بلافاصله شارژ کنید، مبلغ سپرده به سادگی مسدود می شود و در نتیجه میزان اعتبار موجود در کارت شما کاهش می یابد. هنگامی که ماشین را برمی گردانید – و هیچ هزینه یا هزینه ای از سوی شرکت کرایه خودرو روی خودرو متحمل نمی شود، مبلغ مسدود شده بلافاصله از حالت انسداد خارج می شود.

سایر روش‌های پرداخت عبارتند از کارت‌های نقدی، که در آن واریزی در واقع از حساب بانکی شما برداشت می‌شود و در صورتی که اتفاق ناخوشایندی برای خودرو رخ نداده باشد، بازگردانده می‌شود. وجه نقد نیز پذیرفته می شود که در صورت عدم پرداخت هزینه بازگردانده می شود.

پس گرفتن سپرده شما

روش های بازگرداندن سپرده شما به نحوه پرداخت سپرده شما در وهله اول بستگی دارد – همانطور که در بالا توضیح دادیم. تا جایی که جدول زمانی پیش می رود، باز هم بستگی به نحوه پرداخت شما دارد. پول نقد از زمان پرداخت پول نقد به وضوح سریع‌ترین است – بدون هیچ هزینه قابل‌اجرای، هنگامی که خودرو بدون نقص بازگردانده می‌شود، به مشتری بازگردانده می‌شود. کارت‌های اعتباری معمولاً ۲ تا ۳ روز کاری طول می‌کشد تا مبلغ رفع انسداد را منعکس کنند، بسته به بانک شما. کارت‌های نقدی کندترین کارت‌ها هستند، زیرا پول بازپرداخت شده در واقع زمان می‌برد تا در حساب بانکی شما منعکس شود.

کاهش سپرده امنیتی شما

معمولاً شرکت‌های کرایه خودرو سیاست‌های سخت‌گیری در مورد سپرده‌های اجاره خودرو دارند که غیرقابل مذاکره است. در عین حال، بسته به رابطه گذشته خود با شرکت کرایه اتومبیل، مشخصات کلی شما و همچنین مدت زمانی که اجاره می کنید، می توانید انتظار کمی برای مبلغ سپرده داشته باشید. از مذاکره در این جبهه دریغ نکنید.

نتیجه

سپرده های اجاره خودرو به مشتریان مربوط می شود، اما جزء ضروری برای شرکت های کرایه خودرو برای ایمن سازی خود هستند.

در Speedy Drive Car Rental، می‌توانید انتظار نرخ‌های ودیعه اجاره ماشین واقعاً معقول را داشته باشید که بسته به شرایط دقیق، می‌توانیم تا حدودی انعطاف‌پذیر باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *