هنگام بیرون رفتن، ماشین کرایه ای در دسترس ترین حالت حمل و نقل است. با این حال، وقتی یک وسیله نقلیه را رزرو می کنیم، نمی توانیم مطمئن باشیم که واقعاً چه چیزی به دست خواهیم آورد. برخی از شرکت ها یک ماشین متفاوت را تبلیغ می کنند و وقتی آن را دریافت می کنید، ماشین ارزش بردن ندارد.

به همین دلیل است که وقتی تصمیم به اجاره ماشین می گیرید باید دو چندان مطمئن باشید. چند بررسی وجود دارد که باید قبل از دادن مجوز انجام دهید. عدم وجود این چک ها به معنای این است که شما در سفر خود با مشکلاتی روبرو خواهید شد. این چشم اندازی است که می خواهید از آن اجتناب کنید. در اینجا چند بررسی ضروری است که باید هنگام دریافت خودروی کرایه انجام دهید.

به اطراف ماشین بروید و نگاهی بیندازید

یک دقیقه وقت بگذارید و به دور ماشین بچرخید تا یک جابجایی کامل داشته باشید. ببینید آیا آسیب قابل مشاهده ای وجود دارد یا خیر. اگر شب است، می توانید از مشعل برای این منظور استفاده کنید. در صورت مشاهده هر گونه آسیب، آن را از قبل به شرکت اجاره اعلام کنید. مشهودترین آسیب ها فرورفتگی، خراش یا هر رنگی است که بریده شده است.

جدا از این، باید داشبورد را نیز مشاهده کنید تا وضعیت سطح سوخت را بیابید. برای شروع، همیشه بهترین کار این است که یک مخزن پر باشد. در حین بررسی سطح سوخت، ببینید چراغ های جلو به درستی کار می کنند یا خیر.

مسیر را مرتب کنید

ببینید آیا خودرو دارای سیستم ناوبری ماهواره ای مناسب است یا خیر. اگر نه، پس باید از شرکت بخواهید که این مشکل را حل کند. مطمئن شوید که مسیری را که می خواهید پیش از حرکت مرتب کنید. این برای جلوگیری از هر نوع مشکل در آینده است.

با این حال، اگر آنها نمی توانند این امکانات را برای شما فراهم کنند، تلفن هوشمند خود را در اطراف نگه دارید. شما باید هر نقشه ای را دانلود و چاپ کنید. انجام این کار حرکت را برای شما آسان می کند.

کمی وقت بگذارید

برای ترک محل عجله نکنید. سوار ماشین شوید و سایر جنبه های مهم را بررسی کنید. این شامل تنظیم آینه ها و جابجایی صندلی راننده می شود. همچنین باید حرکت چرخ دنده را بررسی کنید و به نشانگرها توجه کنید.

قبل از رفتن به جاده، فقط ببینید که همه چیز در جای خود و در شرایط کار قرار دارد. تهویه مطبوع را بررسی کنید و ببینید آیا طبق انتظارات عمل می کند یا خیر. در نهایت، شما همچنین باید از طریق استریو بروید و ببینید که آیا عملیاتی است یا خیر.

اکنون شما آماده هستید که به جاده بروید. ماشین کرایه‌ای شما در موقعیتی است که سفر را برای شما سرگرم‌کننده می‌کند. بسیار مهم است که شما هوشمندانه از خدمات کرایه اتومبیل در قشم استفاده کنید. تنها با پیروی از چک لیست بالا از استرس روانی زیادی نجات خواهید یافت.

وقتی وسیله نقلیه ای کرایه می کنید، مطمئناً متعلق به شرکتی است که از آن کرایه کرده اید – و نه مال شما! بنابراین، یک سری اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید هنگام اجاره وسیله نقلیه رعایت کنید تا بعداً اتفاق ناخوشایندی یا ناخوشایندی رخ ندهد.

هنگام استخدام خودرو را بازرسی کنید

همیشه ایده خوبی است که وسیله نقلیه ای را که می خواهید کرایه کنید به طور کامل بررسی کنید. هر گونه فرورفتگی آشکار و سایر تردیدها باید به شرکت استخدام کننده اطلاع داده شود تا در قبال آنها پاسخگو نباشید.

فضای داخلی را تمیز نگه دارید

یک اقدام احتیاطی قطعی در مورد تمام وسایل نقلیه اجاره ای این است که با آنها مانند وسایل نقلیه خود رفتار کنید. آیا وسیله نقلیه خود را خراب می کنید؟ البته، شما نمی خواهید! همین قانون در این مورد نیز صدق می کند، شما باید هر کاری که ممکن است انجام دهید تا مطمئن شوید که وسیله نقلیه اجاره ای سالم و مناسب باقی می ماند. برای مثال، بیشتر آژانس‌های اجاره خودرو از مشتریان می‌خواهند که از سیگار کشیدن در وسایل نقلیه خود اجتناب کنند. این درخواستی است که باید به آن پایبند باشید.

قرارداد اجاره را به طور کامل بخوانید

در حین نهایی کردن یک ماشین ماهانه برای اجاره ، همیشه یک قرارداد اجاره باید امضا شود. به عنوان یک مشتری باهوش، همیشه باید آن توافقنامه را به طور کامل بخوانید و هرگونه شک و تردیدی را که ممکن است دارید روشن کنید. به عنوان مثال، محدودیت‌های خاصی وجود دارد که انتظار می‌رود خودروها در داخل آنها توسط مشتریان محدود شوند – مطمئن شوید که از چنین قوانینی پیروی می‌کنید.

فقط وقتی مطمئن هستید خودران کنید

از تعداد مشتریان کرایه‌ای خودرو که خودروی خودران را انتخاب می‌کنند، تعجب خواهید کرد، در حالی که خودشان از مهارت‌های رانندگی خود مطمئن نیستند. هرگز نباید این کار را انجام دهید؛ فقط زمانی رانندگی کنید که مطمئن باشید می توانید ایمن و راحت رانندگی کنید.

به عنوان مثال، ممکن است با وسیله نقلیه ای که استخدام می کنید آشنا نباشید، حتی اگر در غیر این صورت رانندگی کنید. یا ممکن است زمانی که یک وسیله نقلیه فرمان چپ را استخدام می کنید به شرایط رانندگی دست راست عادت کرده باشید. همیشه چنین عواملی را در نظر داشته باشید و فقط زمانی که کاملاً مطمئن هستید وسایل نقلیه خودران را انتخاب کنید، در غیر این صورت یک راننده را به همراه وسیله نقلیه انتخاب کنید.

مقدار سوخت را بررسی کنید

در حالی که این موضوع حتی با رژیم روزانه ای که در وسیله نقلیه خود دنبال می کنید نیز صادق است، با خودروهای کرایه ای بیشتر مرتبط می شود. با توجه به اینکه احتمالاً دور و بر رانندگی می کنید، ضروری است که باک بنزین را پر نگه دارید و هرگز در شرایطی نباشید که ممکن است بنزین خودروتان تمام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *